طرح کسب و کار
ایده اصلی (مشکل / راه حل)
در گذشتههای نه چندان دور، عرضهی طلا تنها توسط طلافروشیهای سنتی صورت میگرفت؛ با این اوصاف که در اغلب موارد فروشنده تخصصی در زمینهی چگونگی طراحی و ساخت طلا و جواهرات نداشت، عمدتاً زیورآلات را از کارگاههای طلاسازی خریداری کرده و در مغازهی خود به فروش میرساند. طی سالهای اخیر با گسترش چشمگیر صنعت طلا و جواهر، پیدایش برندها و ترقی دنیای مد، بازار عرضه و تقاضای زیورآلات هم مانند سایر صنایع مرتبط با مد روز، وارد مرحلهی جدیدی از رشد و توسعه شد. شکلگیری گالریهای طراحی و تولید اختصاصی مصنوعات طلا و جواهر روز به روز گسترش یافت و مورد استقبال قرار گرفت. گالریهای طلا با تمرکز بر طراحی و ساخت منحصربهفرد و متناسب با مد روز، مصنوعات متنوع و جدید خود را عرضه میکنند و بیش از پیش مورد استقبال واقع میشوند. گالری طلای درریس با همین رویکرد به وجود آمد و هماکنون 48شعبه در تهران و دیگر شهرهای ایران دارد. این مجموعه تاکنون کالکشنهای متنوعی از زیورآلات و جواهرات طلا، متناسب با سطوح متفاوت بودجه عموم مردم طراحی کرده و در شعبات و فروشگاههای اینترنتی خود به فروش رسانده است.
اندازه بازار
با درنظر گرفتن قیمت 31 میلیون ریالی برای هر گرم طلا و تقاضای 75 تنی طلا در کشور، حجم بازار طلای کشور برابر با 231.5 همت برآورد میشود که با توجه به سهم 67 درصدی (به طور میانگین) زیورآلات حجم بازار زیورآلات کشور بالغ بر 156 همت خواهد بود.
بازار هدف
مجموعه گروه خلاق طلای درریس در اصل در نقش تولیدکننده و پخشکننده زیورآلات به فروشگاههای درریس میباشد؛ لذا مشتریهای اصلی آن شعبههای درریس است. بخش اندکی از فروش آن نیز از طریق فروشگاه اینترنتی خود شرکت است که مشتریهای آن علاقهمندان به زیورآلات هستند و شرکت بخشی از طلای ساختهشده را مستقیماً و بدون واسطه از این کانال به فروش میرساند که در نتیجه حاشیه سود مجموعه از فروش از طریق سایت بالاتر خواهد بود.
روش درآمدزایی
فروش B2B به شعب و همچنین فروش B2C (خرده فروشی طلا) از طریق سایت
هزینه ها
در این طرح مخارجی بابت سرمایه ثابت در نظر گرفته نشده است و تمامی هزینهکردها بابت سرمایه در گردش است. همچنین این کسبوکار به بهرهبرداری رسیده است و هزینه قبل از بهرهبرداری ندارد و مخارج شرکت جملگی جزو هزینههای تولید و فروش محصول هستند و هزینهای بابت خرید دارایی ثابت و تجهیزات و ماشینآلات صرف نمیشود؛ بنابراین سرمایه در گردش شرکت، همان مواد اولیه، حقوق و دستمزد و فضای کاری و لجستیک است. در بررسی دقیقتر طرح باید اشاره کرد که تقریبا تمامی منابع تامین شده صرف خرید مواداولیه خواهد شد (مواداولیه به تنهایی 98درصد هزینههای طرح را به خود اختصاص داده است) و شرکت بنا دارد با جذب 10میلیارد تومان در طی 12 ماه و با دوره گردش انبار 45روزه، محصولات تولیدی خود را افزایش داده و با فروش این محصولات، 42درصد سود برای سرمایهگذاران محقق سازد.
نحوه بازاریابی
مهمترین برنامههای بازاریابی مجموعه درریس، فعالیت گسترده در سوشال مدیا و تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها است؛ به دلیل اعتبار این مجموعه در شبکههای اجتماعی، رنک بالا در موتورهای جستجو و همچنین تعداد بالای شعب، ضرورت استفاده از این ابزارها کاهش یافته است. از دیگر برنامهها، پروموشنها و پیشنهادات هدایایی مجموعه درریس مناسبتهای مختلف از جمله روز مادر، روز دختر، ولنتاین، نوروز و … است که بهطور جدی دنبال میشود.
مزیت رقابتی
مهمترین مزیت رقابتی گالری درریس، تعداد بالای شعب، اعتبار این مجموعه و فراوانی دنبالکنندگان در فضای مجازی است. از جمله دیگر مزیتهای رقابتی این مجموعه میتوان به طراحی زیبا و اجرت پایینتر نسبت به رقبا (به دلیل تولید در کارگاه خود درریس) اشاره کرد. مزیت دیگر گالری درریس تمرکز آن بر طلای وزن پایین و اقتصادی است که باتوجه به افزایش قیمت شدید طلا طی سالیان گذشته و تغییر ترجیحات مشتریان به سمت طلای کموزن میتواند از جمله مزیتهای رقابتی ارزندهی این گالری باشد.
اطلاعات شرکت
نام شرکت: گروه خلاق طلای درریس
شناسه ملی شرکت: 14009758731
نوع شرکت: سهامی خاص
شماره ثبت: 572089
آدرس: شميرانات، بخش مرکزي، شهر تجريش، محموديه، کوچه اله ورديان، خيابان بهمن شمالي، پلاک ۱۱، مجتمع پالاديوم ۲، طبقه ۷، واحد ۷۰۲
کشور محل ثبت: ایران
استان محل ثبت: تهران
کد اقتصادی: 14009758731
تاریخ ثبت: 1399/11/7
کد پستی: 1400975873