در ادامه حمایت از اکوسیستم نوآوری و شکوفایی طرح‌ها و کسب‌وکارهای خلاق، ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم اعلام می‌دارد که، هرچند فراخوان تامین مالی جمعی به پایان رسیده، اما فرصت‌های جدیدی برای ارتباط با سکوهای تامین مالی جمعی از طریق سامانه رود فراهم شده است.

در این برنامه، شرکت‌های واجد شرایط می‌توانند، از طریق مشارکت جمعی سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی، به منابع مالی مورد نیاز برای توسعه و تجاری‌سازی محصولات و خدمات خود دست یابند.

رویکردهای تامین مالی:

  1. تامین مالی مبتنی بر سود سالانه (Equity Crowdfunding): سرمایه‌گذاران در سود سالانه محصول یا خدمت شرکت‌ها سهیم می‌شوند.
  2. تامین مالی مبتنی بر پیش‌فروش (Reward-Based Crowdfunding): شرکت‌ها با پیش‌فروش محصولات یا خدمات، منابع مالی مورد نیاز را جذب می‌کنند.
  3. تامین مالی مبتنی بر اهدا (Donation-Based Crowdfunding): افراد بدون انتظار دریافت بازگشت مالی، به شرکت‌ها کمک می‌کنند.

لذا از تمامی شرکت‌های واجدالشرایط که نیازمند تامین مالی جمعی هستند دعوت می‌شود تا با تکمیل فرم مربوطه و احراز شرایط، از این فرصت بهره‌مند شوند.

حوزه فعالیت شرکت‌های خلاق شامل: بازی ویدئویی و موبایلی، سینما و انیمیشن، پی‌نمایی (کمیک استریپ)، واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی، رسانه‌های صوتی و تصویری، آموزش، یادگیری و اشتغال، طراحی، بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، تولید محتوا، چاپ و نشر، مد و پوشاک، تولید محتوا صوتی و تصویری، نوشت افزار، نوآوری اجتماعی و سایر صنایع خلاق و فرهنگی می‌باشد. درصورتیکه شرکت شما فاقد گواهی خلاق از ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم می‌باشد، پس از تکمیل فرم درخواست تامین مالی جمعی با مراجعه به وبسایت creativepanel.isti.ir نسبت به ثبت دریافت گواهی شرکت‌های خلاق اقدام نموده و از خدمات دیگر این ستاد بهره‌مند شوید.

مراحل شرکت در تامین مالی جمعی برای کسب و کارهای صنایع خلاق:

  • تکمیل فرم ثبت‌نام: فرم مربوطه را در سامانه رود پر کنید.
  • احراز هویت و بررسی شرایط: شرایط شرکت‌تان توسط دبیرخانه ستاد بررسی می‌شود.
  • معرفی به پلتفرم‌های تامین مالی جمعی: پس از تایید، شرکت‌تان به سکوهای مجاز معرفی می‌شود.
  • اعتبارسنجی و تایید نهایی: طرح‌تان توسط مراجع ذی‌صلاح بررسی و تایید می‌شود.
  • آغاز تامین مالی: سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی تامین مالی طرح‌تان را آغاز می‌کنند.
  • تکمیل تامین مالی: پس از جمع‌آوری کامل سرمایه، وجوه به حساب شما واریز می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و پاسخ به سوالات احتمالی، می‌توانید با آدرس ایمیل Crowdfunding | @ | rowd.ir در ارتباط باشید.

برای تسهیل فرآیند ثبت درخواست و کاهش زمان مورد نیاز برای تکمیل فرم تامین مالی جمعی در سامانه رود، سند word سوالات مورد نیاز را آماده کرده‌ایم که شامل تمامی سوالات فرم اصلی می‌باشد. توصیه می‌کنیم ابتدا این فایل را دریافت و به دقت پر کنید. سپس با استفاده از پاسخ‌های آماده‌شده، فرم آنلاین را سریع‌تر و آسان‌تر تکمیل و ارسال نمایید.

جهت دریافت سند اینجا کلیک کنید.

ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم معاونت علمی ریاست جمهوری با افتخار از تمامی شرکت‌های خلاق دعوت می‌کند تا با استفاده از این فرصت، به رشد و توسعه محصولات خلاقانه خود بپردازند و به تامین مالی پروژه‌های خود دست یابند.

ستاد توسعه فناوری‌های فرهنگی و نرم 
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!